UNTUK LEBIH BAIK

Rabu, 20 April 2011

Bismillahirrahmanirrahim; 


Kali ini saya ingin mencoba untuk membagikan tips untuk menjadi wanita muslimah yang cantik, karena secara lahiriah wanita ingin selalu tampil cantik. Namun cantik disini adalah cantik seperti apa yang telah ditetapkan oleh Allah SWT : 


1) Jadikanlah ghadul bashar (menundukkan pandangan) sebagai celak bagi kedua belah alis mata kita. InsyaALLAH, pandangan visual  kita akan menjadi makin jernih dan bening.

2) Oleskanlah lipstik kejujuran dan kebenaran (al-haq) pada ulasan bibir delima kita. Insya-ALLAH, ukiran senyuman kita akan bertambah manis dan dihargai sesama.

3) Bedakkanlah raut wajah kita dengan kosmetik yang berasaskan malu dan keadaban.
InsyaALLAH, kesederhanaan lahiriah yang kita biaskan itu akan menyejukkan mata yang memandang.


4)   Lumurkanlah sabun istighfar ke seluruh anggota badan kita. InsyaALLAH, ia bisa mengikis daki kotoran dosa dan kesalahan yang telah kita lakukan.

5)   Rawatkanlah rambut kita dengan hijab ISLAMI. Insya-ALLAH, ia akan menyelimuti azaraul jasad sang hawa daripada menjadi mangsa  kerakusan insan yang terlepas daripada tambatan
keimanannya.

6)   Sarungkanlah kedua-dua belah tangan kita dengan gelang sedekah dan jari-jemari kita dengan cincin ukhuwwah Islamiyyah. InsyaALLAH, kelak kita akan temui warga Sholihin yang nilai nya melampaui segunung emas permata.


7)   Alunkanlah kemerduan dan kesyahduan suara kalian dengan tilawatul Quran dan zikrullah.
InsyaALLAH, berkat kekhusyukan dan penghayatan, hulwatul Iman akan dikecapi ruh kita sebagaimana lidah merasakan kemanisan makanan.

8)  Luruskanlah postur tubuh badan kita dengan ketulusan dalam menunaikan solat dan pengibadatan kepada Yang ESA. InsyaALLAH, takkan DIA sia-siakan keikhtilasan atau keikhlasan atau keistiqomahan kita dalam mencari keridhoan-NYA.

9) Hembuskanlah nafas taabud wa taqarrub ila ALLAH S.W.T. ke dalam ruh dan sanubari kita. InsyaALLAH, selama itu takkan kalian rasai ketandusan kasih sayang maupun kegelisahan dalam kehidupan.

Semuga bermanfaat bagi kita semua,terutama kepada wanita muslimah,,amin,

Tidak ada komentar:

Posting Komentar